T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / ÇİĞLİ - Çiğli Mehpare Yağcı Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Kas

Okulumuz Çiğli Mehpare Yağcı Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu ERASMUS Projesi kapsamında İspanya'dan gelen öğretmen ve öğrencilere ev sahipliği yaptı.

 

Okulumuz 21-25 Kasım 2022 tarihleri arasında Erasmus+ K122 Sch kapsamındaki "STEM FOR SUSTAINABILITY" projesi ile İspanya'dan gelen öğretmen ve öğrenciler için çeşitli etkinliler düzenledi.

Geri dönüşüm ve yeniden kullanım konusunda öğrencileri bilinçlendirmek için atölyeler yapıldı, ayrıca öğrencilerin farklı kültürleri tanıyabileceği ve farklı kültürlerde kendilerini rahatça ifade edebileceği çeşitli faaliyetler düzenlendi.

Okulda yaptığımız atölyelerle ve "Karbon Sıfır Noktası" ziyaretimizle sürdürülebilir bir yaşam için neler yapabileceğimiz hakkında öğrenciler bilinçlendirildi. Şirince, Pamukkale ve İzmir gezileri ile tarihi yerlerimiz ve kültürümüz tanıtıldı.
 Our school hosted teachers and students from Spain within the scope of Çiğli Mehpare Yağcı Anatolian Imam Hatip High School Science and Social Sciences Project School ERASMUS Project.

 

Between 21-25 November 2022, our school organized various activities for teachers and students from Spain with the "STEM FOR SUSTAINABILITY" project within the scope of Erasmus+ K122 Sch.

Workshops were held to raise awareness of students on recycling and reuse, and various activities were organized where students could get to know different cultures and express themselves comfortably in different cultures.

With the workshops we held at the school and our visit to the "Carbon Zero Point", students were made aware of what we can do for a sustainable life. Our historical places and culture were introduced with Sirince, Pamukkale and Izmir trips.

Kas

Kas

     Çocuklara kitap sevgisini aşılamak, okuma kültürü geliştirmek ve teşvik edip desteklemek amacıyla öğretmenlerimiz , Seda YALÇINKAYA, Ayfer YAMAN ve Meltem GÜMÜŞ eşliğinde kitap fuarına ziyaret gerçekleştirdik...

Haz

       Çiğli Tübitak Bilim Şenliği ve Okuyorum Projesi Ödül Töreni 10.06.2022 Cuma günü okulumuz ev sahipliği ile yapılmıştır.
       Çiğli İlçemizden Tübitak 4006 Projeleri'nin sergilendiği festivale çok sayıda davetli katılmıştır.
       Program sonunda misafirlerimize tavuklu pilav ikram edilmiştir.

May

       10 B Sınıfı öğrencimiz Rava Alhammade Piktes Genç Kızlar Voleybol Turnuvası'nda Türkiye üçüncüsü oldu. Öğrencimizi kutluyoruz.

May

          8. ve 12.sınıf öğrencilerine sınav tarihinin yaklaşmasıyla birlikte sıklıkla deneme sınavları uygulanmaktadır. Bire bir görüşmelerde deneme sınavının sonuçları öğrenci koçlarımız ve rehberlik servisince değerlendirilmektedir

May

        Okulumuzda aktif olarak kız ve erkek uygulama mescidimiz bulunmaktadır.Öğrencilerimiz buralarda uygulama yapmaya devam etmektedir.
        Okulumuz bahçesine  ayrıca bir uygulama mescidi yapmak için projemiz hazırlanmakta olup, çok yakında inşaate başlanacaktır.

May

      Öğrencilerin toplumsal sorunlara duyarlı,sorun çözen, çalışma becerileri gelişmiş bireyler olarak yetişmeleri amacıyla "Bir Fidan Bin Gelecek" etkiniği ve hayvan barınaklarına ziyaret.
      Kalite takip sistemi çalışmaları kapsamında öğrencilerimiz ile okulumuz bahçesine fidan dikimi yaptık. Ve haftalık sulamalarımızı gerçekleştirdik.
      Aynı zamanda öğrencilerimizin Katip Çelebi Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Deniz Canlıları Merkezine ve İzmir Doğal Yaşam Parkı'na ziyaretini gerçekleştirerek çeşitli canlıların  özelliklerini ve yaşam alanlarını kavramalarını sağladık.

May

         

            Çocuk ve genç psikolojisi sunumu öğretmen ve yöneticilere yönelik Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmeni Sevtap GÜME tarafından gerçekleştirilmiştir.
            Sunum kapsamında çocukluk ve ergenlik dönemi sorunları, çocuk ve ergenle iletişim konuları ele alınmıştır. Çocukla kurulan iletişimin bizim tahminimizin ötesinde bir etki ile çocukta iz bıraktığı ve yetişkinliğinde kuvvetli muhtemel ailesi ile ilişkilerinde edindiği becerilere göre bir hayat sınavı verecek olması sebebiyle bu dönemin önemli olduğu vurgulanmıştır.
            Bu bağlamda çocuk ve ergenle kurulan iletişimde koşulsuz kabul,empati, ben dili ve beden dili ile ilgilibilgiler verilmiştir.
 

May

       Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ' nün bu yıl hazırladığı  "40 Ayet 40 Hadis " konulu çalışmayı okulumuzda ortaokul öğrencileri arasında 40 ayet ve meali ezberleme yarışması olarak uyguladık.
       40 ayet Türkçe mealleri ile birlikte öğrencilerimiz tarafından öğrenilmeye çalışıldı. Finale kalan 3 öğrenci ile okulumuz konferans salonunda Arapça ve meslek dersleri öğretmenlerimizin de jüri olarak yer aldığı bir eleme yarışması düzenlendi.
       8/A sınıfı öğrencisi Furkan Akmansoy  40 ayet ezberleme yarışmasında birinci oldu. Öğrencimizi tebrik ediyoruz ve emeği geçen öğretmenlerimize de teşekkür ediyoruz.

Nis

       Her kitap yeni bir dünya, yeni bir evrendir. Yeniyi, farklı olanı, yaşanmışı, yaşanma olasılıklarını ve düşsel dünyaları merak edenlerin büyüsünden vazgeçemediği bir olgudur kitap.
       Kitap okuma ve kütüphane kullanma sevgisi ve alışkanlığının kazandırılması, kitap okuma becerilerinin geliştirilmesi, yenilikçi yöntemlerle öğrencilerin kitapla buluşmalarının sağlanması ve okuma kültürünün geliştirilmesi adına yaratıcı kitap okuma etkinlikleri, öğretici ve eğitici film gösterileri düzenlenmiştir.
      Bilgi kaynakları ve kütüphane hizmetlerine yönelik bilgiler verilerek okumanın ve kütüphane kullanımının gerekliliği ile önemi öğrencilerimiz ve velilerimize anlatılmıştır.
      Kütüphanelerin öğrenciler, öğretmenler ve diğer kullanıcılar tarafından etkin olarak kullanılması, basılı ve elektronik kaynaklara kolay erişim sağlanması konularında bilgilendirici etkinlikler düzenlenmiştr.
      Bakanlığımızca hazırlanan afişler öğrencilerimizin görebileceği yerlere asılmıştır.
      Öğrencilerimizin hafta boyunca, okuma alışkanlıklarının ve kütüphane kullanımının önemi üzerinde durularak; eğitim teknolojileri ile de desteklenen eğitici ve keyifli aktiviteleri ile de pekiştirilmiş oldu.
      AFİŞLER İÇİN TIKLAYINIZ

meb_iys_dosyalar/35/25/749511/dosyalar/2022_04/01151208_Kutuphane-1.jpg

meb_iys_dosyalar/35/25/749511/dosyalar/2022_04/01151254_kutuphane-2.jpg

meb_iys_dosyalar/35/25/749511/dosyalar/2022_04/01151320_kutuphane-3.jpg

Mrt

      Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'nün Yönetici Geliştirme Programı (YÖGEP), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Eğitim Programı ( DÖGEP) ve Öğretmen Geliştirme Programı (ÖGEP) Mart ayı etkinliği kapsamında Çiğli Mehpare Yağcı Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu Rehber Öğretmeni Sevtap GÜME tarafından "Etkili İletişim Becerileri ( ben dili ve sen dili, onurlandırıcı ve destekleyici konuşma v.s) Sürdürülebilir Takım Ruhu ve Kurum Kültürü Oluşturma " konulu seminer verilmiştir.
     Seminere Çiğli Şehit Astsubay Özgür Erdoğan İmam Hatip Ortaokulu yönetici ve öğretmenleri de katılmıştır. Seminerde iletişim kavramının içeriğine, türlerine, etkili bir iletişimin nasıl olması gerektiğine değinilmiştir. Bunun yanında beden dili ve hakimiyet alanı konuları günlük yaşam ve çalışma ortamından verilen örneklerle açıklanmıştır.
     İletişim, İnsan İlişkileri ve Beden Dili konularında kitap tavsiyeleri ile seminer sonlandırılmıştır.

Mrt

                 Çevrenin ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafik özellikleri dikkate alınarak, öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda, öğretmenler kurulu  kararı ile öğrenci kulüplerini kurduk.
                 Her öğrencinin en az bir kulübe üye olması sağlandı. Öğrencinin seçtiği kulüp, yapılan çalışmalar ve belgeleri e-okul sistemine işlenmiştir.

Mrt

                        
     Okulumuzda LGS ve YKS sınavına hazırlanan öğrencilerimize 15 günde bir olacak şekilde performans degerlendirme sınavları uygulanmaktadır. Uygulanan sınavlarin sonuçları öğrencilerle birlikte çözülerek değerlendirilmektedir. Öğrencilerin çözmekte güçlük yaşadığı sorular üzerinde durulmaktadir.

Mrt

                       

             YEMEKHANEMİZDEKİ  İNGİLİZCE ÇALIŞMALARIMIZ
       Yeni bir dil öğrenirken yalnızca gramer konularını öğrenmek yeterli değildir. Kelime bilgimiz yeterli değilse, öğrendiğimiz bilgileri kullanmakta zorlanırız. Bu nedenle İngilizce eğitimimiz sırasında kelime öğrenimine büyük önem vermemiz gerekiyor.Yeni kelime öğrenme amaçlı görseller hazırladık.
       KTS Projemiz kapsamında okul yemekhanemizde içecek ve yiyeceklerin İngilizce anlamlarını içeren resimli panolar hazırladık.
       Amacımız öğrencilerimizin hazırlanan görseller sayesinde pekiştirmelerini ve günlük hayatlarında kullanmalarını sağlamaktır.