T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / ÇİĞLİ - Çiğli Mehpare Yağcı Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Kas

       Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzün planlamış olduğu DÖGEP, YÖGEP, ÖGEP programları kapsamında Kasım Ayı etkinliği olarak ilçemizde görev yapan DKAB ile İmam Hatip Okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlere yönelik bir program düzenlenmiştir.
      Programda okulumuz Formatör öğretmeni Gönül ALBAYRAK tarafından EBA ve Din Öğretimi sayfaları tanıtılmıştır.

Kas

            Dünyada ve ülkemizde sayısı gittikçe artan diyabet hastalıklarının kendi başına bilinçli bakım kararları verebilmesi, sürdürebilmesi, diyabete dayalı komplikasyonların azaltılması ve diyabetin tedavisi ile ilgili süreçlerin takibinde eğitim gerekmektedir. Kalp sağlığımıza etki eden beslenme alışkanlıkları, obezite, stres gibi faktörlerin  etkileri genç yaşlarda dikkat edilmediğinde,  ileri yaşlarda kronik hastalıklar olarak karşımıza çıkmaktadır. Kalp Damar Hastalıkları son yıllarda erken yaşlarda ortaya çıkarak , gençleri kendi yaşamları konusunda özenli olmaya davet etmeliyiz. Öğrencilerimizin sağlıklı bir yaşam için sağlıklarıyla ilgili olumsuzluklarda aile hekimlerine/sağlık kuruluşlarına erken başvurmaları ve bu durumun erken teşhis ve tedavisi açısından çok önemlidir.
           Öğrencilerimizi  diyabet hastalığının belirtilerini fark etme ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanması gerektiği konusunda bilinçlendirmemiz gerekmektedir.
           Okulumuz olarak farkındalık oluşturma açısından 14 Kasım Dünya Diyabet Günü olarak okulumuzu mavi ışıkla ışıklandırdık ve panomuzu hazırladık.

Ekm

      Kod haftası kapsamında "Oyunlarla Kodluyoruz" etkinliği ile okulumuzda kodlama hakkındaki farkındalıkları geliştirmeye çalıştık.

Haz

        Kişiler gibi kurumların da hafızasında ilklerin çok önemli bir yeri vardır. Mehpare Yağcı Ailesi olarak bir çok ilki beraber yaşıyoruz. İlk mezunlarımız, ilk başarılarımız,ilk projelerimiz....Bugün bir ilki daha yaşadık.İlk emeklilik...Hepimizin büyüğü meslektaşımız Hayriye ALSAN öğretmenimiz emekli oldu. Mehpare Yağcı Ailesi olarak olarak buruk bir mutluluk yaşıyoruz.

       Değerli öğretmenimizi emeklilik hayatına uğurlamanın mutluluğu ile aramızdan ayrılmasının üzüntüsü...Değerli öğretmenimize bundan sonraki hayatında sağlık ve mutluluklar dileriz.. Yolunuz açık olsun Hayriye Hocam....

Mrt

     Pi günü kutlamaları etkinlikleri kapsamında bahçemizde bulunan çemberin çevresini ve çapını adımlayan öğrencilerimiz, çevre uzunluğunun çap uzunluğuna oranını bularak Pi sayısını bulmaya çalıştılar.
     Her yıl Mart ayının 14' ü Dünya Pi Günü olarak  kutlanmaktadır. Matematikte sabit sayı olan Pi sayısı ile farkındalık geliştirmek için öğrencilerimiz ile Çevre/Çap etkinliği yaptık. Tişörtlerin üzerini Pi sayısı şeklinde boyayarak farkındalıklarını arttırmaya çalıştık.

Mrt

      Okulumuzda akademik başarıyı attırmak ve olası davranış sorunlarını önleme amaçlı devamsızlığı fazla olan öğrencilerimize anket uygulanmıştır.Anket sonuçları değerlendirilerek Rehberlik Servisi'nde öğrencilerimize "Koçluk" hizmeti sunulmuştur.Bu çalışmaların yanında 5. ve 9. sınıfta uyum problemi yaşayan öğrencilerimiz evlerinde ziyaret edilerek okula adaptasyonlarının sağlanması amaçlanmıştır.
       Ev ziyareti sürecinde öğrencilerin ev ortamı gözlemlenmiş, aile içi iletişimi ve evdeki durumu ile ilgili bilgi alınmıştır.Okuldaki psikososyal durumu ve akademik başarısı hakkında aile bilgilendirilmiştir.
      Okul-aile işbirliğinin önemi vurgulanarak ailelerin de sık sık okulu ziyaret etmesinin öğrencilerin uyum sürecinde olumlu bir etkisinin olacağı belirtilmiştir.

Mrt

          2020 YKS sınavına girecek lise son sınıf öğrencilerimizin , üst öğrenim kurumlarını tanımaları için üniversite gezileri  yapılmıştır.
         YKS' ye hazırlık sürecinde sınav ile ilgili bilgilendirme sunuları yapılmaktadır. Bunun yanında sınava hazırlık sürecinde en önemli faktör olan motivasyon arttırmaya yönelik olarak son sınıf öğrencilerimiz ve "Öğrenci Koçluğu" projemizde görev alan öğretmenlerimizle birlikte kahvaltı etkinliğimiz gerçekleştirilmiştir.

Mrt

        Okulumuz Rehber Öğretmeni Sevtap GÜME tarafından öğretmenlerimizle birlikte "Empati" konulu atölye çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında Empati becerisinden, duygu kartlarından bahsedilmiş ve görsel olarak duygu maskeleri kullanılmıştır. Yine gönüllü öğretmenlerimiz üzerinde olaylar yazılı kartları o duruma ışınlanmış gibi düşünerek empati kurmaya çalışmışlardır.
        Son olarak empatiyi özetleyen bir animasyon filmi izlenerek çalışma sonlandırılmıştır.

 

Ock

   26 Aralık 2019 Perşembe günü Saat: 10.00 da " Genç Bilaller Ezan Okuma Yarışması" 1. Bölge olarak Aliağa Şehit Bahattin Elden AİHL' de yapılmıştır.Okulumuzu, birçok faaliyette görev alan 12. Sınıf öğrencimiz Burak Cevat ARAT temsil etmiştir.Oldukça başarılı performans sergileyerek yarışmada 4. olmuştur.

   Öğrencimizin başarısının daim olmasını temenni ediyoruz.

  

Ock

   Engelli bireylerin okul ve pansiyon binalarını sorunsuzca kullanılabilmesi için gerekli önlemleri almış bulunmaktayız.

   Okula girip çıkmalarında kolaylık olarak engelli rampanız mevcut olup 2 adet engelli tuvaletimiz, 3 adet de destek eğitim odalarımız bulunmaktadır.

   Destek eğitim odalarında kaynaştırma öğrencilerimiz birebir ilgili ders öğretmenleri tarafından ders alarak büyük fayda görmektedir.

Ock

           9. sınıflarda Tarih dersinde kitap ve etkinliklerin değişmesi zümre öğretmenler tarafından belirtilmiştir. Öğretmenlerimiz müfredatın sabit olup kitapların sürekli değişmesi nedeni ile öğretmenlerin adapte olmakta zorlandıklarını söylemişlerdir.
           Edebiyat zümremiz 5 yıl boyunca aynı kitapların okutulması gerektiğini, müfredat programında bilgi değişiklikleri olduğunu belirtmişlerdir. Edebiyatta tür üzerinden değil, kronolojik takip şeklinde konuların işlenmesi gerektiği, ilk dönemden günümüz edebiyatına kadar sırayla gidilmesi önerilmiştir.
           Fizik zümresi ise dağıtılan kitabın içeriği hesaba dayalı olup, hesaba girmeyin dendiği halde müfredatın bu durumla uyuşmadığını belirttiler.
         Zümre öğretmenleri özellikle 9. Sınıflarda kitap-müfredat uyuşmazlığının bulunduğunu ve Fizik, Kimya, Biyoloji derslerinin 2 saat olmasının yetersiz olduğunu ifade ettiler.
       Sınıf geçme sisteminin değişmesi, ortalama ile geçmenin kaldırılması gerektiğini ,
       Arapça dersi için müfredatta gramerin çok ağır olup günlük konuşma düzeyinde kullanılabilecek daha basit metinlerin seçilebileceği,
       Bütün öğretmenlerin drama eğitimi almaları gerektiği,
       Kültür derslerinde başarısız olan öğrencilerin zorunlu olarak meslek liselerine yönlendirilmesi gerektiği,
       Fen Bilimleri derslerinde laboratuvar uygulamalarına ağırlık verilmesi,
      Sınav ile öğrenci alan okul sayılarının artması,
      İmam Hatip Liselerine istekli öğrenciler arasından sınav ile öğrenci alınması gerektiği gibi konular üzerinde duruldu.
 

Ock

         Öğrencilerimizi daha yakından tanımak ve onların kendilerini daha iyi tanımalarına yardımcı olmak amacı ile "Bireyi Tanıma Teknikleri" uygulanmıştır. Ayrıca test, anket, ölçek, envanter uygulamaları da gerçekleştirilmiştir. Bu sayede öğrencilerimizin olumlu davranış geliştirmeleri ve okul başarısını arttırmaları gibi hedeflerin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.
      Okulumuzda uygulanan ve uygulanabilecek olan Öğrenci Bilgi Formu, Sosyometri, Yaşam Pencerem, Bana Kendini Hatırlat vs.gibi teknikler Rehber Öğretmen tarafından sunum hazırlanarak öğretmenlerimize anlatılmıştır.

Kas

        Çevremizde gördüğümüz ve çöp olarak nitelendirdiğimiz materyallerin birçoğu aslında yeniden hammadde olarak kullanılıp değerlendirilebilir maddelerdir. Bu nedenle tüketimlerimiz sonucunda oluşan atıkları atarken veya bu atıkların bertarafı söz konusu olduğunda uygun yöntem için düşünülmesi gerekir. Atıkların geri dönüşüm ile geri kazanımı sürdürülebilirliğin hem ekonomik hem de çevresel boyutu açısından büyük önem taşımaktadır.
       Bu anlamda çevreye duyarlı nesiller yetiştirilmesi için " Çevre Bilinci " konusunda gençlerimizin duyarlı davranışları ve sorumluluk kazanmaları amacı ile okul bahçemizde  öğrencilerimize çöp toplama etkinliği gerçekleştirildi. Etkinlik sırasında öğrencilerimize  eldiven ve çöp torbası getirildi.


Nis

Çiğli Mehpare Yağcı Anadolu İmam Hatip Lisesi´nde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı konferans salonumuzda velilerin de katılımı ile büyük bir coşku ile kutlandı.Programımızda günün anlam ve önemi belirtilerek, skeçler,şarkılar ve süpriz minik misafirimizin de söylediği şarkılarla programa renk katıldı.