T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / ÇİĞLİ - Çiğli Mehpare Yağcı Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Nis

Okulumuzda güvenli internet kullanımı ve kişisel verilerin korunması konulu seminer düzenlenmiştir.

Nis

    "Kaygılarımızı Nasıl Kontrol Ederiz" konulu seminer öğretmen ve yöneticilerimize yönelik olarak gerçeklestirilmistir. Rehberlik servisi işbirliğiyle gerçekleştirilen seminer uzman Nazime Mine SORGUN tarafından verilmiştir. Yaklaşık 1 saat süren bilgilendirmede eğitici tarafından zaman zaman kaygıyi kontrol etmeye yarayan uygulamalar da yapılmıştır.

Mrt

   Okulumuzda bulunan fen laboratuvarı komple yenilendi, yeni malzemeler alındı ve dersin en iyi şekilde yapılabilmesi icin aktif hale getirildi.

Mrt

     "18 Mart Çanakkale Zaferi Ve Şehitleri Anma Günü" kapsamında, okulumuzda Yıldız AYDUK, Bülent MİMTAŞ ve Seçil ARSLAN tarafından anma programı gerçekleştirildi. 

     Çanakkale Zaferi'nin 108. yıldönümünde, "Ruhumuzda Var "teması ile Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü ve silah arkadaşlarını, tüm şehitlerimizi ve gazilerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyoruz.

Mrt

     Üstün bir mücadele ve kahramanlıklarla kazanılan Kurtuluş Savaşı sonrası, Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un "Kahraman Ordumuza" hitaben yazmış olduğu şiir, 12 Mart 1921 tarihinde Birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklâl Marşı olarak kabul edilmiştir.

    12 Mart İstiklal Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif ERSOY'u Anma Günü kapsamında Yıldız AYDUK, Bülent MİMTAŞ ve Seçil ARSLAN tarafından gerçekleştirilen program duygusal anlar yaşatmıştır. 

Mrt

     Ünlü matematik sabiti Pi sayısının yaklaşık değeri 3,14 olduğu için her yıl üçüncü ayın on dördüncü günü "DÜNYA Pİ GÜNÜ" olarak kutlanmaktadır. Okulumuzda Dünya pi günü çeşitli etkinliklerle kutlanmıştır.

Şbt

      İzmir İl Emniyet Müdürlüğünden gelen ekipler tarafından 9. sınıf öğrencilerimize yönelik güvenli internet ve terörle mücadele kapsamında "MUTLU BAKIŞ" semineri verildi.

Ock

KÜLTÜR ELÇİLERİ :Günümüzde çocukların ve gençlerin kültürel değerlerini tanımaması ve yitirmeye başlaması nedeniyle kendi kültürlerini tanımalarını ve farklı kültürlerle karşılaştırmalarını sağlamayı amaçlayan bir projedir. Kendi kültürünü tanıyan çocuklar kültürün gelecek nesillere aktarılmasının önemini de fark edecekler. Yaşadığımız şehirde bulunan kültürel miraslarımızı gezerek tanıyacaklar. Farklı ülkelerde bulunan Türk Kültürü'ne ait eserleri araştıracaklar. Türk Kültürü'nün hangi kültürlerden etkilendiğini ve hangi kültürleri etkilediğini öğrenecekler. Farklı yaşam tarzlarını, farklı duygu ve düşünceleri tanıyarak empatik düşünce yeteneklerini geliştirecekler ve bakış açılarını genişletecekler.

Proje kapsamında hedeflediğimiz ilk adım öğrencinin kendinin ve yapabileceklerinin farkına varması ve özgüven geliştirmesiydi. Yaptığımız atölye etkinlikleriyle bunları pekiştirmek hedeflenmektedir. Kurumlar arası ziyaretlerle kişiler ve ortamlar arası genellemeyi sağlamak planlanmaktadır. Beklenen öğrenmelerin sağlanması durumunda açılan sergiyle oluşturulmaya çalışılan toplumsal farkındalık artırılacaktır. Ayrıca teknolojiyi verimli kullanmayı öğreneceklerdir.

Ock

Öğrencilerin bor madenin nasıl ve nerelerde kullanıldığını öğrenmelerini amaçlıyoruz. Ayrıca paydaşlarla işbirliği , çevrelerindeki bor madeninden elde edilen ürünleri tanımalarını ve bundan yola çıkarak birçok madenin de günlük hayatta nasıl ve nerelerde kullanıldığının fark edebilmelerini sağlamayı hedefliyoruz.

 

We aim to teach students how and where boron is used. In addition, we aim to cooperate with stakeholders, to enable them to recognize the products obtained from the boron mine around them and to realize how and where many minerals are used in daily life.

ÇALIŞMA SÜRECI

1. adım:Okullarda çalışma ekiplerinin kurulması ve projenin tanıtım toplantısının yapılması ve veli izin belgelerinin alınması (ocak)

2. adım:Proje yürütücülerinin ve öğrencilerinin projeye sağlayacakları katkılar konusunda fikir alışverişi yapacakları online toplantı yapılması(subat)

3. adım:okulların kendi proje logosunu tasarlaması ve proje logosunun seçilmesi(şubat)

4.adım:web 2 araçları yardımı ile bor madeninin kullanım alanları ile ilgili sunum hazırlanması(mart)

5. adım: bor madeni hakkında e-book hazırlanması(nisan)

6. adım :Öğrencilerin soruları kendilerinin hazırlayacakları ve karşılıklı soracakları bilgi yarışması düzenlenmesi(mayıs)

7. adım: projenin değerlendirilip sonlandırılması(mayıs)

Ock

      Çevrimiçi teknolojiye güvenli erişim sağlamak için güvenli ve zenginleştirici bir ortam sağlamayı amaçlayan okulumuz, çevrimiçi güvenlik altyapısı, politikaları ve müfredata entegre edilen uygulamaları ile BRONZ  ESAFETY LABEL etiketi kazanmıştır.

      Çalışmalarımıza devam edilecektir.

      Okulumuzun güvenlik Planına ulaşmak için tıklayınız. 

Ock

Okulumuz Akıl ve Zeka oyunları Kulübü Öğretmenleri Zarife ALKAN ve Özge ATALAY BAHAR'ın çalışmaları neticesinde öğrencilerimiz İzmir Akıl ve Zeka oyunları (İZOP) kapsamımda düzenlenen Akıl ve Zeka Oyunları ilçe turnuvasında ortaokul öğrencilerimizden İlker OĞUZ ilçe Mangala ikincisi, Pelin VURŞAVAŞ ilçe Pentago ikincisi olmuştur.

Lise öğrencilerimizden Furkan AKMANSOY Mangala üçüncüsü, Elif Nida SEÇGİN kulami  üçüncüsü olmuştur. Öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.

Ock

İlçe Sağlık Şube Müdürü Tülin AKAR ve İlçe Sağlığı Doktoru Neslihan PİRİM tarafından, 07.12.22 tarihinde, 9.sınıflara, organ nakli ve organ bağışı semineri düzenlendi.

Kas

     "Stem For Sustainabilty" Erasmus+ projesi kapsamında İspanya'dan gelen misafirlerimizle okulumuzda etkinlikler yapıldı. Öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Kas

Okulumuz Çiğli Mehpare Yağcı Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu ERASMUS Projesi kapsamında İspanya'dan gelen öğretmen ve öğrencilere ev sahipliği yaptı.

 

Okulumuz 21-25 Kasım 2022 tarihleri arasında Erasmus+ K122 Sch kapsamındaki "STEM FOR SUSTAINABILITY" projesi ile İspanya'dan gelen öğretmen ve öğrenciler için çeşitli etkinliler düzenledi.

Geri dönüşüm ve yeniden kullanım konusunda öğrencileri bilinçlendirmek için atölyeler yapıldı, ayrıca öğrencilerin farklı kültürleri tanıyabileceği ve farklı kültürlerde kendilerini rahatça ifade edebileceği çeşitli faaliyetler düzenlendi.

Okulda yaptığımız atölyelerle ve "Karbon Sıfır Noktası" ziyaretimizle sürdürülebilir bir yaşam için neler yapabileceğimiz hakkında öğrenciler bilinçlendirildi. Şirince, Pamukkale ve İzmir gezileri ile tarihi yerlerimiz ve kültürümüz tanıtıldı.
 Our school hosted teachers and students from Spain within the scope of Çiğli Mehpare Yağcı Anatolian Imam Hatip High School Science and Social Sciences Project School ERASMUS Project.

 

Between 21-25 November 2022, our school organized various activities for teachers and students from Spain with the "STEM FOR SUSTAINABILITY" project within the scope of Erasmus+ K122 Sch.

Workshops were held to raise awareness of students on recycling and reuse, and various activities were organized where students could get to know different cultures and express themselves comfortably in different cultures.

With the workshops we held at the school and our visit to the "Carbon Zero Point", students were made aware of what we can do for a sustainable life. Our historical places and culture were introduced with Sirince, Pamukkale and Izmir trips.

Kas